Found something weird

image

Konstig frukt i sthlms Chinatown..

9 thoughts on “Found something weird

  1. sofie says:

    Hej :)

    Foljer din blogg lite da & da, tack for trevlig lasning. Frukten pa bilden heter Jackfruit (googla det)
    och luktar riktigt illa, valdigt vanlig i Asien :) Vet ej vad den kallas pa svenska…

  2. Moa says:

    Hej själv :) Vad roligt att du följer bloggen! Åh så den frukten kanske inte är något att göra fruktpaj på då…

  3. sofie says:

    Haha, jag vet bara att den luktar fruktansvart illa :)
    det ar till & med sa hemskt att den ar bannlyst att
    ha med pa vissa flighter och pa allman plats i Asien,
    typ vissa kontor, flygplatser… kopte du den???

  4. Moa says:

    Hell no! Vågade inte, hade du vågat köpa den om du inte visste vad det var för nåt?? :D Fast nu när jag vet vad det är… hm…

  5. sofie says:

    Du, jag kom precis pa att jag kanske evt
    har forvaxlat den med Durian-frukten,
    som nog ar den som luktar pyton. Ar du
    i Korea nu?? Kanske borde prova isafall??:):)

  6. Moa says:

    Haha jag tyckte den lät lite som durian faktiskt. Men wikipedia säger inte mycket om smaken :P Nu är jag i Sverige sedan drygt 1 år tillbaka, bilden togs i China Town i sthlm. Är du i ett land utan åäö? :)

  7. sofie says:

    hahah, nej ar i Sverige, men kopte laptop i USA sa darfor
    inga svenska bokstaver, vilket ju ar lite dumt marker jag
    ibland :):) Jag var i Korea for 2 ar sen, darfor hittade
    jag din blog, via Lee’s.

  8. Moa says:

    åh var du också där för 2 år sen? vi kanske var där samtidigt då! världen är allt bra liten :)
    gick det bra i korea?

  9. sofie says:

    Hmmm, vet inte riktigt vad jag tyckte om Korea…
    Hamnade i Busan som engelskalarare, hade nog
    trivts battre i Seoul. Pluggade/jobbade du dar??

Leave a Reply

