Furry nanny stories pt 2

Denna historia gör sig bäst på svenska. Igår kväll såg jag på ett avsnitt av House, som behandlade en psykopat. Imorse kl 5 väckte katten mig för att få frukost nummer 1 och jag rullade ur sängen, eller snarare madrassen. Men jag såg inte till gubbhunden någonstans!
Tänkte inte mer på det, men tyckte att det var konstigt eftersom han sovit bredvid mig föregående nätter – en morgon vaknade jag och skulle klappa det jag trodde var hans huvud vid mitt ansikte. Visade sig istället vara hans rumpa.
Men när katten fått sin frukost såg jag fortfarande inte till honom, han som alltid följer med mig ner när jag ska mata katten. Nåväl, han kan ju ha blivit självständig över en natt och lagt sig någon annanstans, tänkte jag. Eller inte…
Vi, för katten sprang efter, letade i hallen, men där låg ingen hund.Ingen hund i soffan heller, den som han älskar att ligga och dregla i.
Slutligen kollade jag i mina föräldrars sovrum som han ibland går in i för att kolla om de kommit tillbaka, men inte heller där fanns en hund. Nu började det hela ärligt talat kännas lite olustigt, dessutom hade jag ju sett ett läskigt avsnitt House kvällen innan som säkert påverkade mig.
Sedan hittade jag honom i sovrummet. Jag hade slängt täcket över honom när jag gick upp, och bara nosen stack fram. Han sov så djupt att han inte ens märkt att jag gått upp, så utmattad var han av gårdagens äventyr i jacuzzin!


I’m a hard-working dog

Tonight my cat woke me up at 5 as usual. Went downstairs and gave her food but didn’t see the dog. He usually sleeps beside me in the bed. After waiting for her to eat up, we went to look for the dog, I searched frantically when I didn’t find him at any of his favorite spots – I had watched an episode of House M.D before turning in and the image of the psychopath-in-treatment haunted me. Had I treated my dog heartless so that he would hide from me?!
Turns out I had thrown the blanked over him when I rolled out of bed, so I didn’t see him.

2 thoughts on “Furry nanny stories pt 2

Leave a Reply

