Chokladkalender

Åh jag glömde att köpa det i år… och det kan vara första gången! Gick runt i matbutiken och sneglade på ett par stycken, men det är svårt att veta vilken som är god. Eller tillverkas alla av samma företag?
Till och med förra julen, som tillbringades i Korealandet, hade jag en chokladkalender – skickad över halva jordklotet av min käre far.

När jag blir rik och onyttig så kommer jag förmodligen att köpa en aladdin-ask istället. Och äta en chokladbit varje dag.
Just ja. Nu för tiden “måste” jag införta en laktos-fri frukost, den gullige farbrorn i apoteket här påminde mig om att levaxin inte bör intas tillsammans med varken järntabletter eller mjölkprodukter. Och eftersom gröt i olika former byggde denna kropp och jag vägrar ge upp min morgongröt så blir det till att köpa sojamjölk imorrn.
Förutsatt att jag vågar mig utanför dörren, för idag trodde jag att jag skulle frysa fast innan jag hann till ytterdörren! “Death by posting Christmas cards in extreme cold” liksom.

2 thoughts on “Chokladkalender

  1. aladdin är lite överskattat, eller gillar du den?
    kom på det för ett tag sedan att aladdin och paradis inte är speciellt gott. tanken på dem är skitnajs, men sen när man äter dem, inte lika najs. eller det kanske bara är jag.

  2. Moa says:

    Chokladkalendrar överhuvud taget är väl inte så najs… men jag håller med om att chokladaskarna alldeles för hypade.
    Nu har jag däremot gjort nån slags tryffel av vit choklad och lingon :) Blev inte riktigt som jag tänkte mig, så jag tror jag gör en till omgång knäck istället.

Leave a Reply

