I wanna rock like now

…like a cow. Snart kommer en bild på min ko-pyjamas, känner jag.

Jag undrar om eventuella läsare tröttnar på att läsa om mig hela tiden. Lite rädd att det här antingen blir en ouppdaterad blogg. Eller att det blir en “Idag åt jag potatis och gick promenad med mina kompisar K och A”-blogg. Ingen risk där, eftersom jag inte har så många kompisar att promenera med. Och ouppdaterad är den ju redan. Nedan kommer lite blandade bilder, förutom min bildsamling på sovande kineser. Jag tänker samla ihop alla mina bilder på sovande kineser och publicera dem i ett enda inlägg.

Skolan bjöd på lunch när det var koreanskt nyår! Och jag gillar ju mat, speciellt koreansk, så jag var precis så glad och tacksam som skolan ville att vi skulle vara. Kineserna däremot, var inte lika tacksamma, vilket kanske går emot all logik egentligen.
Inte för att döma ut någon nu, men nu får ni se lite uppenbara värderingar i mina ord. Här har vi å ena sidan en tjej från ett medelklasshem i svenne-banan Sverige  och å andra sidan en handfull kineser från Folkrepubliken Kina vars befolkning inte bangar för att äta de ädlare delarna på djuren eller till och med kräldjur – har jag hört, och sett på reseprogram från Tv4. Vem tror man skulle peta i maten?
Fast jag tror å min sida att maten var av lite “lägre kvalité” och jag som västerlänning inte fattade det utan glatt stoppade i mig allt som bjöds. Tjejerna åt enligt “model type skinny with no apetite”-stilen och lämnade det mesta av sin mat.

Om ni är i Myongdong/Namdaemun så kan ni gå på toaletterna på våning 3-eller högre i Migliore (Myongdong) som är hyfsat fräscha. Eller så kan ni ta en promenad till Shinsaege Department store och gå på den här toaletten istället. Rummet till höger är ett sminkrum. Kvinnorna satt i fåtöljer och sminkade sig framför speglar som var längre än de själva. Tufft.

Yasmine gör världens gulligaste poser.

Moa försöker göra en rolig pose. Super-fail.

Typ sådär? Nästan lika bra som…

…Ruccola-pizzan på den italiensk restaurangen vi åt på.

Kyckling-pasta i “cream sauce”. Italienska restauranger av typ familjerestaurang i Korea har två slags pastasåser: cream sauce och tomato sauce.

Leave a Reply

