Jul jul strålande jul

Vi tänkte fira jul imorgon, den 24e med lite isfestival och middag på kvällen. Jag bjöd med en trevlig tjeck från innebandyn eftersom han inte hade några planer på julen. Hm, bara det att jag trodde att det var den 25e vi skulle fira – blandade nationaliteter och allt som ska vara med men vi ska alltså fira det svenska datumet. Nu måste jag mejla honom och meddela det, dessutom är vi andra alla studenter och har lov men han jobbar här i Korea.

Vad fasiken gör jag? Nu har jag ju liksom lurat killen att vi ska göra allt det roliga på dagen han är ledig den 25e. Jag googlade och tjecker verkar ju också fira den 24e men oavsett så firar vi ju imorgon och besöker isfestivalen mitt på dagen när han förmodligen jobbar. Urk, jag är en dålig människa utan koll.

Han hade just fått veta att han var tvungen att arbeta hela den 24e med efterföljande “company dinner”. Och hans roommates skulle göra middag den 25e så det löste sig tydligen.
Puh, jobbigt att vara organisatorisk när det blir knas.

Leave a Reply

