Return to my Seoul

Igår halv sju körde tåget in tågcentralen vid Seoul Station och jag hade de största planerna i hemmafru-form; det skulle fixas och städas och handlas mat efter en hel vecka borta från hemmet. Jag kom till lägenheten vid åtta-tiden och slängde i mig ett paket snabbnudlar samtidigt som jag öppnade två paket som anlänt under min frånvaro, ett gigantiskt från mina föräldrar och ett från sambon. Samtidigt kollade jag mejlen. Moas simultankapacitet sträcker sig till oanade höjder när det gäller mat och datorer.

Alla planer lades på is när jag fick för mig att jag skulle ut. Inte sitta inne på en lördagkväll och mysa som vanligt! Oavsett väder, jag skulle utomhus och göra något oavsett om det var till en nattmarknad i Dongdaemun eller en biograf  i city eller en promenad. Kanske bio med någon? Efter ett ankommet telefonsamtal drar Moa på sig varma kläder och rör sig mot City.

Hååå, jag kom hem vid åtta-tiden imorse. Jätteroligt med mat och folk och klubb och mat igen men det här gör jag nog inte om på ett tag – jag beundrar(?) dem som gör det här flera dagar i streck. Och jag behöver danslektioner eller någon som stoppar mig. Och nya skor, definitivt nya skor också – mina falska converse har sett sina sista dagar snart, kletiga av tuggummi och icke-identifierbara sörjor från det koreanska dansgolvet.
Fem timmars sömn och sedan munkar till frukost. Min hörsel är fortfarande lite kass och mitt luktsinne är lite off, mitt rum behöver en rejäl städning. Och Moa måste ut innan det hinner bli mörkt igen.

Tog mig just en sniff på mitt eget hår. Glad att luktsinnet fortfarande inte riktigt kommit igång. Behöver en dusch. Koreaner behöver lagar som förbjuder inomhusrökning på klubbar. Och man borde bannlysa koreaner som blir arga och försöker prata engelska när de är fulla.
(- Why you staring at me?! You want start something!??)

…mitt luktsinne börjar komma tillbaka. Munkar är dålig frukost.

Leave a Reply

