Koreaner och planering

Eller kanske inte koreaner, utan bara… skolan? Den koreanska skolan?
Men jag fotar hösten så länge, och tänker lägga upp bilderna den 7 december när vi är färdiga med våra finals – fy tusan vad jag ska belöna mig då. Dessutom har jag börjat spela innebandy på måndagarna, och jag trodde seriöst att något gått sönder den här gångna veckan – min rygg knakar så fort jag rör mig och jag är vig som en elefant fastkedjad i ett kylskåp. Men innebandy är roligt!

Vi har en muntlig presentation nästa vecka som en del av våra finals och 5 dagar på oss att förbereda den, istället för 2 veckor som det borde vara. Varför? Därför att skolan har SHITTY ASS planning!! De drog ju in en vecka i början av terminen på grund av svininfluensan eller något liknande, och de har planerat in 3 av 5 behövda extralektioner – på lördagar. Därför går schemat ungefär som det ska, men tiden blir det tajtare med. Vi kommer att påbörja ett nytt kapitel ett par dagar innan stora finals. Jag kommer att gå i skolan på lördagarna fram till finals.

Så här ser det alltså ut just nu:

tisdag: muntlig presentation
torsdag eller fredag: muntlig tenta, som inte är schemalagd – därav “eller”.
måndag: finals
Och innan allt detta ska vi få in fyra fler kapitel med tillhörande glosor, men det borde vi väl hinna? Väl?

Dessutom åt jag en frukt som, om man äter den rå(?) och i stora mängder, ska vara bra om man är förstoppad. Jag var inte förstoppad innan jag åt den, och tydligen är den bra mot sådant även om man tillagar den. Jag kokade den i sockerlag, jättegott. Jag tänker aldrig mer göra om det. Höh.

3 thoughts on “Koreaner och planering

Leave a Reply

