Hot stuff

Eftersom mitt placement-test blev uppskjutet så har jag en massa extra tid att plugga inför det.

Och eftersom Familjen meddelade att tågbiljetterna till dem var slut så kommer jag att stanna i Seoul och inte fira Chuseok med dem. Jag vet inte om det verkligen var så eller om det bara var en ursäkt, men det känns faktiskt ganska skönt att stanna kvar. Och imorgon ska jag på koreansk middag för adopterade, helt gratis.
Inte så att Familjen skulle ljuga för mig, men det är ju en familjehögtid och mina svågrar har ju sina egna familjer – som mina systrar nu tillhör, allt enligt koreansk sed. Och om inte sanningen skulle låta bra så är koreaner väldigt duktiga på att duka upp en ny, bättre sanning. Koreansk logik, typ.

I alla fall, så åkte jag och Yaz till en koreansk sauna. För om man ska plugga, så ska man ju göra det på en koreansk sauna! Eller hur?

Men vissa saker måste man faktiskt göra på en koreansk sauna. Ska man exempelvis köpa rökta ägg att tugga på, och det ska man, så betalas med de med det elektroniska armbandet som man blippar vid kassan. När man går hem så betalar man för äggen – smart.
Men på en koreansk sauna måste man bland annat annat knyta sin handduk till en larvig hatt. Och såklart också: sova på golvet, bada bastu i 70-gradig värme, skrubba sig i det koreanska nakenbadet till man blir knallröd och förlora i bordpingis med 45-11 mot Yaz. Allt detta medan man har på sig handduk som man knytit som en larvig hatt – såklart!

DSC08257

Koreaner äter rökta ägg när de besöker en sauna. Och dricker alkoholfri rispunsch. Samtidigt som de har handduken knuten som en larvig hatt.

DSC08259De hade en liten kiosk på övervåningen där man kunde köpa snacks och drycker.

DSC08258Loungeavdelning.

DSC08246

DSC08245

Det här togs igårkväll. Koreansk BBQ när den är som bäst!

3 thoughts on “Hot stuff

  1. Parisa says:

    Kan inte se den fösta och sista bilden. Men hörru, har du inte tänkt på att kanske själv kolla upp om tågbiljetterna va sluta lr ej?

  2. Moa says:

    Alltså de var ju med all säkerhet slut i o m att det var 추석. Jag tror att jag helt enkelt inte gav dem datumen tillräckligt lång tid i förväg – ALLA ska ju liksom söderut på samma datum. Dessutom hade jag nog roligare här än om jag åkt dit, så jag klagar inte.

Leave a Reply

