Greetings from Korea

Det har hänt en hel del, kan man säga. En lustig sak är att jag lyssnar väldigt mycket på Veronica Maggio för att få kontakt med mina svenska rötter. Dessutom är hon ju både snygg och har talang.

DSC08237Massa smårätter is the shit. Risskålen närmast är min, det är så jag äter koreanska grytor – jag plockar ur det goda i omgåmngar och staplar det på riset. En annan favorit är att hälla i riset i grytan men då suger det åt sig all vätska istället.

DSC08238Den koreanska versionen av McDonalds har kommit med en härlig nyhet: en kombinerad kött-och räkburgare i ett och samma bröd. Prova eller inte prova…? Det där ser ut som en typisk “couple”-grej faktiskt.

DSC08241Här kommer lägenheten där jag bor. Jag delar den med 4 andra varav en är “manager” och håller koll på oss. Det är apbilligt och så ingår allt plus ris och dricksvatten eftersom man inte kan dricka kranvattnet här. Jag sover i underslafen av en våningssäng, det finns tre rum. Igår morse började jag dagen med att ha sönder köksluckan till det lilla skåpet jag fått här.
Och idag fick jag igång larmet till den elektroniska dörren, det löste jag med att dra ur batterierna men då kunde jag inte låsa om mig ifall jag gick ut. Alltid händer det något…
När jag flyttade in fick jag skriva på drygt en A4 med regler som jag gick med på. Men det är ändå bättre villkor än skolornas dormitories, jag kan till exempel komma och gå som jag vill.

DSC08239

DSC08240

And for those of you who find this blog through google while looking for information about the Korean language and culture center of Korea university: it’s on the second floor of the International studies building and the placement test is held in the auditorium.

Leave a Reply

