the eagle has landed

Resan gick fort.

Förutom ett litet missöde när jag skulle fälla ner ryggstödet. Människan som satt bakom mig hade tydligen bestämt sig för att njuta lite till av sitt vin men det satte jag visst stopp för…
– WHAT are you DOING?? It’s still dinnertime!
Eftersom alla svarta hårkalufser runtomkring mig hade börjat rikta sin uppmärksamhet mot filmen och inte mot maten så ansåg jag att det var dags för vila på maten. Och (o)turligt nog skvalpade vinet över hos en kvinna som faktiskt inte var korean.
Sedan såg jag på film, åt nattnudlar och sov två timmar, vilket nog var lite för länge. När jag vaknade hade alla runtomkring börjat avsluta sin frukost och jag minns bestämt att min väldigt artige granne hade försökt väcka mig tidigare.

Jag hittade även till boendet utan problem. Eller, problemet löste sig när jag åkte upp till våning 15 och gömde väskan i en dörröppning snett bakom hissen. Sedan sprang jag fort, fort till kontoret där jag skulle fylla i papper och betala min hyra.
Korea luktar som vanligt, som det ska. Frukosten är inhandlat på ett överraskande smärtfritt sätt så allt verkar stå rätt till. Nu återstår att bädda.

Sedan har jag ett halvt A4 jag måste genomföra för att få mitt visum.

One thought on “the eagle has landed

Leave a Reply

