Kära ö

Stand-by biljetter är ett oerhört bra fenomen. Man betalar 400:- med Gotlandsflyg, vilket är samma pris som med Destination Gotland-båten inkl. båtbussbiljett – men fördelen är att en flygresa tar ca 30 min istället för båtens 3½ timme plus 1 timmes bussresa. Och skulle man inte komma med det första flyget, bokas man om till följande avgång och så är saken biff. Eller?

Det inträffade ett smärre problem: fullbokat flyg, och inte en enda resenär var försenad – och nu är det en onsdag kl 14:30 som vi pratar om. Dessutom hade jag varit ute i god tid, väldigt god tid till och med. Hela två timmar ute i god tid och ändå kom jag inte med. Jaha, så välplanerad var Moa! Men, vänta nu. Min väska, var tog den vägen? Jo, väskan kom med på flyget även om inte jag gjorde det. Och nästa (lika fullbokade) avgång gick 17:30.
Som tur är, jobbar bror vid flygplatsen och kunde hämta ut min väska. Och jag begav mig till Nynäshamn och 21:05-båten.

Dagen efter gjorde jag ett försök att jogga med hunden. Det gick inte alls, hunden är lite gammal och seg och fick släpas framåt. Sedan tvärnitade vi när det brakade i buskarna – ett rådjur! Importerad från fastlandet, javisst! Dessa galna jägare som smugglar djur till ön som de vill jaga, hoppas de inte kommer på tanken att ta med sig vildsvinsungar nästa gång.

DSC08226

DSC08228

DSC08229

Leave a Reply

