Ät mer fisk

Jag har köpt en sik! Så nu blir det fisksoppa ett par dagar, tomatbas med morötter, lök, squash och potatis!

Farbrorn i fiskdisken är väldigt trevlig, en riktig säljare dessutom. Förra gången fick han mig att våga en makrill och den här gången blev det alltså ett halv kilo sik för 50:-.
Lite dyrt kan tyckas men fisk är mums! Och hur mycket lax får man för det priset liksom? Svenskar verkar ha a thing för lax, det är gott men blir lite tråkigt i längden om man inte köper annat. Fattiga studenter äter inte lax så ofta, istället blir det strömming som är en jättefin fisk. Älska panerad strömming. Jag ska arbeta mig igenom fiskarna för 99:-/kg eller under tänkte jag.

InKas tillåter ju bara boende 3 månader, det hade jag ju glömt. “Kan förlängas om det finns plats” verkar lite för osäkert om det inte finns plats. Nu får jag vädja hos snälla människor/bo på hostel över nyår om jag inte kan bo kvar. Så förmodligen åker jag hem strax efter nyår, ja.

Leave a Reply

