Nice one

Jag får som sagt alla mina (bra) idéer i badrummet. Mina dåliga får jag sent på nätterna, senast ett snabbt facebook-event klockan 01 på morgonen.

Nu senast slogs jag av funderingen: arrangerade äktenskap. Eftersom jag läste i tidningen om en kvinna som kommit till Sverige och gift sig med en man, som hon hoppades kunde ta hand om henne och dottern. I slutändan hittades kvinnan strypt i ett dike vid E4:an av svinet. Men ett arrangerat äktenskap, hur skulle det… nääää. Helt otänkbart, skulle jag någonsin kunna tänka mig att leva hela livet med någon som jag inte gillar (läs: inte var min sambo)? Leva ett liv med en främling, dela hushåll och få barn tillsammans.

Sedan slog det mig att mina biologiska föräldrar träffades så, någon gång på 70-talet. De parades ihop av sina familjer och sedan bestämdes det att de skulle gifta sig. Jag undrar om de kunde träffas och diskutera innan bröllopet? Eller om deras familjer valde åt dem och de först såg varandra på bröllopsdagen…
Att min biologiska mamma fick fem barn med en främling kändes lite svårt i början. Att jag är resultatet av ett arrangerat äktenskap känns underligt. Men jag fick intrycket av att deras förhållande ändå var bra.

Jag är lite velig när det gäller dyra saker, exempelvis kläder eller i det här fallet: flygbiljetter. Har bestämt mig för att åka t/r i höst eftersom det är billigare och 6000:- inte är att leka med – men jag kommer ju att kunna leka mer om jag har 6000:- extra på banken, vilket är prisskillnaden mellan en enkelresa och en t/r.
I alla fall, så har de populära flygbiljetterna med Korean Air försvunnit medan jag velade och nu kommer jag att flyga Lufthansa istället. Problemet är att jag inte vet när jag ska åka hem, jag kommer att betala för januari månad ut men när kommer jag vilja åka hem?! Direkt efter nyår så fort som möjligt, eller kommer jag att vilja stanna till i mitten av månaden?

Jag tänker iaf mejla InKas och fråga om jag får bo där tills 7 januari så att jag åtminstone har boende, preliminärt har jag bara bokat mig till mitten av december. Men nu har jag ju ändrat mig, jag tycker synd om InKas. Velvelvelvelvel.

Nu ska jag försöka börja om från scratch på the Sims 3. Jävla skitspel, rent ut sagt. Om man vill spela med flera familjer samtidigt så får man bereda sig på otrevliga överraskningar av typen “Hustrun i huset gjorde slut med mannen, blev ihop med hans inneboende bror och skaffade ett till barn med denne”. Och knappen som ska förhindra sådant – ja, den funkar inte. Nice one, EA Games.

Leave a Reply

