Jag får…

alltid mina snilleblixtar sent på kvällen eller i duschen. Den här gången fick jag för mig att jag inte skulle gå och lägga mig när jag kom hem efter jobbet klockan halv ett. Eftersom båtbussen går kvart i sex, och jag ändå bara skulle få sova 3,5 timmar så kunde jag lika gärna fixa sista packningen/skriva tidsrapport till jobbet/städa lite.
Men det behöver ni inte berätta för mina föräldrar.

Under båtresan kommer jag dock att flirta med John Blund. Jag landar mitt i medeltidsveckan, så om jag blundar under överfarten kanske jag slipper se alla utklädda hober i potatissäckar och Birkenstock-skor? Det verkar vara den obligatoriska budgetklädseln för de mindre bemedlade (eller bara lata). Alltså, jag har inget emot medeltidsveckan eller alla dess fans – men efter drygt 20 år av medeltidsvecka blir man lite härdad. Eller lite trött.
Tornerspelen är också roliga, fast på ett mer personligt plan – ska man heja på sin gamle dagislärare, eller den f.d. klasskompisens pappa?

Leave a Reply

