It’s a dog’s life

Okej, som ni kanske markt av inlaggen sa ar inte Korea direkt djurvanlighetens land. Haromdagen sag jag ett matprogram dar honor bars ut i benen, slangdes in i sma burar de inte ens kunde sta uppratt i, innan de spolades av med en vattenslang.
Tyvarr lever inte vegetarianer latta liv har, sa vegetarianism den har gangen var inget alternativ. Men veganism i Korea kanns inte helt fel med tanke pa djurbehandlingen har…

Naval, jag har lyckats ata riktigt ovanliga saker. Bland annat grisfotter, sa nar jag har atit hund och de sma rostade larverna som finns har och dar sa kan jag officiellt kallas for hon som ater konstiga saker och andras rester.
Igar at jag pizza med sotpotatis, det var faktiskt riktigt gott. Och idag drack jag tredje sortens sojamjolk utav ofintliga sorter, svart sojamjolk var faktiskt overraskande mumsigt.

Min tid har borjat lida mot sitt slut, imorgon aker jag tillbaka till Seoul. Spontant sa kanner jag “FRIHET!!” men jag har en 20-kilosvaska att slapa pa. Det kostar tydligen 500 spann att skicka lite onodiga saker via paket hem, sa det gor jag nar jag kommit till Seoul sa mina systrar slipper betala.
Mitt talamod haller pa att ta slut ocksa, hjalpt av 25-gradig eller mer varme. Mina systersoner hjalper ocksa till pa den punkten, en av dem slangde just vattenmelon pa mitt vykort – och de alskar att stanga av datorn nar jag sitter vid den. Saken ar den att de bara ar 1 och 2 ar, det ar latt att glomma. Men jag har varit nara att ladda ner Nannyakuten pa datorn och forsoka hinta lite till mina systrar.
Daremot ar de jattesota nar de sover. Kan sma barn under 3 vara skadeglada? I sa fall ar nog mina systersoner det ganska ofta, garna nar de forstort nagot.

Nu langtar jag bort harifran lite grann. Lite grann.

Leave a Reply

