Busan love

We went on a whole-day trip to Busan, the hometown of fish and Puddingbloggen. It was hot, 28 degrees celsius and a bit different from Seoul; all open spaces, nice people with weird dialects and tall glass buildings. Me like! Tyvarr kan jag inte gora staden rattvisa genom mina bilder, och det fanns ganska lite tid for fotande. Dessutom forsokte min syster bestamma nar och var jag skulle fota, sa denna gang blir det lite daligt med (bra) bilder… istallet far ni kolla videor: http://www.youtube.com/user/nyfikengulsvideo
Dessutom traffade jag pa svenskar! En svensk adoptivfamilj som jag snabbt haffade sa snart jag horde foraldrarnas skanska dialekt i akvariet. Jag tror att jag skramde dem lite… de var trevliga och verkade glada att fa traffa en adopterad. Sedan skramde jag dem nog annu mer med att beratta att jag varit i samma alder som deras dotter forsta gangen var familj akte till Korea. De fragade inget om varfor jag var dar ensam, det fanns val inte tid (eller intresse) antar jag. Eller sa ville de inte vara oartiga?

Det blev lite drama med min tredje aldsta syster, min koreanska mamma och mig som var dem som hade akt. Men efter att ha rensat luften sa kanns det faktiskt battre an forut, saker som legat och pyrt i flera ar mellan mig och systern fick tas upp; min koreanska mamma ar en angel och alltid pa ett underbart humor. Ett par dagar efterat fick syster sig en rejal utskallning av min aldsta syster, som kommit pa henne in action att bete sig som ett svin mot var mamma. Muhaha, justice!
Jag antar att det just blev uppenbart vems sida jag tog och varfor vi var tvungna att rensa luften? Det fanns mer, men summa summarum hade min syster betett sig som en jatteskit under hela dagen nar inga av vara aldre systrar fanns dar och kunde halla henne tillbaka, och pa kvallen hade jag fatt nog. Efter att vi rett ut det hela, blev det bra och vi akte hem och efter ett par dagar slog Karma till sa att jag slapp skvallra.

Vi akte en “hop on, hop off”- buss vilket var en bra ide! Men tyvarr blev det inte sa manga (bra) bilder.

DSC07782It was hot! Hothothot!

DSC07811
Haeunde beach is the place to be… for some people, that is

DSC07814
“Men-men jag skulle ju bara mata en!”

DSC07813Alltsa, kolla bara pa de dar koreanerna! Hur kan de ha klader pa sig!? Och den dar manniskan har JEANS i 28-gradig varme pa stranden!!

DSC07767Hello 30-vaningshus

DSC07826Djurrattsorganisationerna lyser med sin franvaro

DSC07801Den har bodde i akvariet. Simma medan du kan…

DSC07790
Jag gillar pingviner. Dessutom gar jag som en, majoriteten av alla koreaner gor faktiskt det och det ser for himla roligt ut nar det ar tjejer i hogklackat.

DSC07764Lite hus

 

DSC07772En massa presidenter fran Asien samt GW Bush hade ett mote har och nu ar det en turistfalla. Det var posht, men jag hade hellre sett United Nations Memorial grounds. Next time!

 

Leave a Reply

