Utflykten Gumi

Vi akte pa utflykt till ett stalle dar koreanerna spelar in sina historiska dramaserier. Jag har for mig att vi gjort nagra forsok i Sverige ocksa, men att de serierna fick typ 4 avsnitt eller sa? Langkoraren ar val “Hem till Midgard” skulle jag tro. Naval, koreanska tv-serier ar ganska pakostade och snittar pa 16 avsnitt eller mer om det gar bra for dem.

DSC07467
Moa gor reklam for koreanska pannkakor fyllda med gott klegg

DSC07471Koreans like their trees. First the hospitalized tree and now this tree has its babies in small pouches to protect them from insects

DSC07476Korean drama setting

DSC07478 

DSC07499And then I got to cosplay a little. Jag misstanker att detta ar vad koreanska lyxprostituerade bar under medeltiden. Or maybe not…

DSC07505And then we rode this up to another drama setting

DSC07512Sag hej till publiken

DSC07515Anyone know this Korean drama?

DSC07520

DSC07522

DSC07517

DSC07529

DSC07542If you’ve seen one old Korean lady, you’ve seen them all

DSC07544My nephew’s charm is irresistable to Korean ajumas (old ladies)

DSC07548We played some card game. I looked it up on wikipedia afterwards and found out I could have crushed everyone dozens of times since I had all four cards in the same family, but the harm was already done and I lost tons of… cents.

That’s it for today folks!

2 thoughts on “Utflykten Gumi

  1. Hei Mee says:

    Du verkar ha det så bra jag blir ännu mer avis >__<
    Fina bilder det är jätteroligt att se! ^^
    Vädret här har varit kasst verkligen. Såg solen idag, first day på länge. Imorgon är det midsommar i kylan. Ta hand om dig o hoppas du firar din midsommar också! Än om kanske med mer sjögräs
    Njut åt mig med
    Kram
    /hei mee-ya

  2. Moa says:

    Jag har det himla bra ^^ De senaste 2 dagarna har jag bara rest runt pa en massa stallen, maste rensa i kameran snart!

Leave a Reply

