Heja VM

Om inte Sverige kommer till VM far jag heja pa Sydkorea istallet. Ratt eller fel?

Idag var det ganska varmt, men inte sa att det blev valdigt jobbigt, uppskattar till max 25 grader varmt i solen. Vi var pa utflykt hela dagen, bilder kommer senare for nu ar jag valdigt valdigt trott. Jag har gatt och lagt mig innan elva alla dagar sedan jag kom soderut. Ganska skont faktiskt.
Bilder fran dagen kommer imorgon (for mig, inte for er) nar jag laddat mina och kamerans batterier. Nu for tiden vaknar jag namligen vid kl 5 pa morgonen nar de sma anglabarnen vacker oss med glam och skrik (men mest skrik).
Mitt nasta projekt ar att klura ut hur koreansk barnuppfostran fungerar. Jag har en teori om att barnen far gora vad de vill innan de borjar skolan, liksom njuta av livet medan de kan for sedan kommer de att plugga skiten ur sig hela livet. Mina systersoner gor vad de vill, och inte ens utomstaende protesterar nar mina systrar ignorerar med ursakter som “Han tycker om det” (sla atpinnarna i vart bord och grannbordet pa en restaurang) och “Han tycker inte om att bli tillsagd”. Det dar sista har jag liksom markt av, eftersom inga av mina systersoner kan ta ett nej. Da bryter helvetet lost med skrik och grat, oavsett om det ar for att radda dem fran att ga utfor ett stup eller hindra dem fran att trycka ner handerna i min matskal, jag hade lika garna kunnat sla dem med en kapp och fatt samma reaktion.
Sedan ar de ju valdigt sota nar de ar sota. Och sa sover de ju middag en gang om dagen.
Men jag ska inte klaga. Jag har varldens basta guider och trivs faktiskt ganska bra anda. Bor och ater ju ocksa gratis, sa jag kanner mig dum nar jag klagar. Men som en av mina systrar sa, 오늘 초카들 힘들었어… (“idag var systersonerna jobbiga”, typ).

Two weeks to go innan jag aker till Seoul igen.

Leave a Reply

