Lite bilder i urval

Det här är vackra bilder ur verkligheten men det kanske råkar bli några avskräckande bilder också.
Nu ska jag berätta en liten hemlighet: jag har inget emot det, för innerst inne ogillar jag turister i Korea. Trots att de är jättebra för turistnäringen (heh) och att turister kan göra vilket lands invånare som helst mer öppensinnade. Och jag är ju själv turist så visst är det dubbeltänk.
Men faktum är att många turister blir svin så fort de sätter klövarna på utländsk mark – och vem vill ha svin till turister?

DSC07039Det blåa taket är en tunnelbaneperrong

DSC07056Koreaner gillar BBQ utomhus

DSC07064Lite tunnelbana

DSC07107“Och mitt under promenaden stötte jag på ett random tempel !

DSC07116Riskakor och en kryddig fruktpunsch av något slag

 DSC07121Torkad fisk, någon? Och ja, det där är bläckfiskarmar

DSC07120

DSC07169

Detta är Dack-kalbi (닭갈비) med kyckling, riskakor, potatis, glasnudlar och smaskig sås. Grillas och äts upp

DSC07175Moas matportion

DSC07173Och Yasmine plus Moa

2 thoughts on “Lite bilder i urval

Leave a Reply

