Changdokgung palace

DSC07152Jag tog en guidad tur på ca 1 timme för 3000KRW (3 x 6,60SEK). Tyvärr hamnade jag mitt i en skolutflykt på typ 100 skrikande och springande barn och deras lärare utrustade med visselpipor och en aning auktoritet.

DSC07168

DSC07124Guiden pratade bara koreanska. Hon hade en liten högtalare på magen, som var ganska tam i jämförelse med de skrikande barnen och lärarnas visselpipor

DSC07127

DSC07130Packat med folk. Jag och de andra västerlänningarna hänge längst bak, men jag fick inga mystiska blickar i samförstånd av dem.

DSC07136 

DSC07139Tronsalen som användes för väldigt länge sedan

DSC07140Palatset låg centralt mitt i stan. Ni kommer få höra de orden ofta, för stan är ganska stor

DSC07144

DSC07145

DSC07160

DSC07162

Leave a Reply

