Packa

I övermorgon åker jag. Som vanligt kommer jag förmodligen att fatta det först på planet, nånstans i luften ett par tusen meter upp.
Men det är dags att packa! Jag har en icke-överdrivet ambitiös packlista där flera rader består av saker som måste köpas eller hämtas innan jag åker, folk som ska träffas med.

När jag var sjuk, så drabbades jag av en förfärlig huvudvärk. Mensvärk kan jag klara av, jag har aldrig dissat en fotbollsmatch på grund av mensvärk. Men ingen har hört mig klaga som inte har träffat mig med huvudvärk. Och nu när den lilla biten är avklarad, så får jag förhoppningsvis vara frisk på semestern.

Nu kommer jag ju att få bo med Yas första natten. Sedan har jag fått erbjudande om att bo med henne i höst också, i ett av de tre rum som finns i deras lägenhet. Nu kommer det roliga: hon bor på exakt samma våning och i samma lägenhetsnummer som jag gör nu. Och jag kommer ju att sova i rummet som jag eventuellt får bo i under hösten, så då får jag ju se om jag gillar det eller inte.

One thought on “Packa

Leave a Reply

